Pileti infoliin
Helista: 6118000 (24/7)
Kirjuta: [email protected]
Pilet.ee ›Üldinfo › Muudatused alates 21.09.2012 › Korduma kippuvad küsimused (KKK)
Miks AS Ridango teeb minu kohta päringuid Rahvastikuregistrisse?
AS Ridango hallatav piletisüsteem teeb automaatseid valla- või linnakoodi päringuid Rahvastikuregistrisse siis, kui isik on oma ühiskaardi isikustanud. Päringuid tehakse, et tuvastada,
kas isikustatud ühiskaardi omanikul on õigus saada soodustust (näiteks tasuta või soodustusega sõiduõigus). See on kohaliku omavalitsuse määrusest tulenev kohustuslik kontroll.
Päringuid teostatakse muuhulgas määruses "Tallinna ühistranspordis sõidu eest tasumise kord ja sõidupiletite hinnad”, sätestatud korra järgi. See määrus näeb ette,
et piletisüsteem kontrollib automaatselt üks kord kuus isiku rahvastikuregistrijärgset elukohta (vt § 5 lg 3) olenemata sellest, kas isik kasutab ühistransporti või mitte.
Miks AS Ridango teeb minu kohta päringuid Rahvastikuregistrisse öösel?
Ridango piletisüsteem teeb Rahvastikuregistrisse päringuid öösiti, et optimeerida infosüsteemide töökoormust. Öösel kasutatakse nii Rahvastikuregistrit kui ka piletisüsteemi vähe ning päringud ei sega teiste kasutajate tööd.
Päeval võivad automaatpäringud aeglustada infoliikumist kõigi kasutajate jaoks.
Kuidas osta Ühiskaardile piletit?
Müügipunktist Ühiskaardile pileti ostmiseks või raha pealelaadimiseks tuleb müüjale esitada Ühiskaart või öelda Ühiskaardi number. Seejärel tuleb nimetada toode, mida soovitakse osta – nt 30 päeva pilet vms. Internetist Ühiskaardile pileti ostmine aadressilt www.pilet.ee. Piletit saab osta ka telefoni teel, Ridango rakenduses Pilet.ee. Mobiilirakenduses Pilet.ee on müügil Tallinna, Tartu, Pärnu ja Helsinki piletid.
Mis saab, kui inimene kaotab Ühiskaardi?
Kui Ühiskaart on isikustatud, siis saab kaardi kaotuse korral seal olevad piletid või raha kanda uuele kaardile.
Kui isikustate uue ühiskaardi, siis kõik Teie isikuga seotud soodustused ning piletid kanduvad automaatselt uuele ühiskaardile ning saate taas kasutada muretult ühistransporti (va. Elroni piletid).
Elroni pileti tõstmiseks saada kiri [email protected]. Isikustamata Ühiskaardi kaotamisel ei saa kaardi omanik seniseid pileteid ja raha uuele kaardile kanda ega ka kaarti sulgeda.
Seega on ühistranspordi kasutajal mõistlik oma kaart isikustada. Kaardi sulgemiseks helistada numbril 6118000.
Miks peavad inimesed Ühiskaarti kasutama hakkama?
Ühiskaart võimaldab osta soodsamaid sõidupileteid. Isikustamata Ühiskaarti saavad kasutada ka teised pereliikmed, isikustatud kaarti ainult kaardi omanik.
Kui sõitja teeb Tallinnas, Tartus või Pärnus mitmeid üksikuid sõidukordi päevas, siis enam kui ühe päevapileti väärtuses tema Ühiskaardilt raha ei võeta. Pikema perioodi kaart on soodsam endiselt ise ette osta.
Teie Ühiskaart töötab kõigis Eesti linnades, maakondades ja Elroni rongides (Elroni päeva või kuupileti valideerimiseks ja soodusõiguse tõendamiseks).
Kui inimene on Ühiskaardi valideerinud, aga juhtub kaardiga hiljem validaatorile liiga lähedal seisma, kas validaator siis äkki uut piletit maha ei arvesta?
Ei, mitmel järjestikusel korral kaarti validaatori ees viibutades ei võeta Ühiskaardilt topelt pileti väärtuses raha vaid kuvatakse ainult piletiinfot. Lisapileti soetamiseks on tarvis valida nooltega validaatori ekraanilt täiendavate piletite arv ning need eraldi valideerida kaardiga.
Mis saab siis, kui tunnipileti aeg saab otsa siis, kui inimene veel sõidab ühistranspordis?
Kui tunnipileti aeg saab otsa selles sõidukis valideeritud sõidu jooksul, siis võib kasutaja Tallinna ühistranspordis enda sõidu olemasoleva piletiga lõpetada, aga Harjumaal ja mujal Eestis peab sõitjal olema kehtiv sõiduõigus terve sõidu jooksul.
Kas Ühiskaardile laetud raha saab ka tagasi laadida?
Kaardile kantud rahal ei ole kasutamiseks ajalist piirangut ning see võimaldab piletikaarti ja seal olevat piletiraha kasutada ka kuu või aasta pärast.
Kui inimene soovib kaarti tagastada ja kaardile laetud raha tagasi saada, siis seda on võimalik teha Tallinna linnavalitsuse teeninduspunktis või digitaalselt allkirjastatud avalduse alusel [email protected] aadressile.
Kas Ühiskaardiga saab osta lisapiletit?
Ühiskaardiga saab osta lisapiletit korraga kuni viiele sõitjale. Selleks valideeri enda reis, vali nooltega täiendavate piletite arv, kinnita valik „OK“ nupuga ja valideeri lisapileti ost. Korduval valideerimisel ilma täiendavate reisijate arvu valimata lisapiletit ei müüda, vaid näidatakse veelkord valideeritud sõidu infot.
Kas isikustatud Ühiskaardi puhul on validaatoritest kogutavate andmete puhul võimalik vaadata, kuhu, millal ja milliste bussidega ma sõitsin?
Validaatoritest tulevad andmed annavad üldise ülevaate, mis kell ja päev ning kuidas on sõiduliinid koormatud – see võimaldab reguleerida sõidugraafikuid ning teha vajadusel muudatusi.
Kas Ühiskaardiga saab sõita ka elektrirongides (Ühiskaardid Tallinnaga)?
Elron ja Tallinna 30 päeva ühispileteid saab osta vaid Ühiskaardile. Lisaks on Ühiskaardile võimalik osta ka Elron päeva ja 30 päeva pileteid. Neid pileteid ei saa osta Elron klienditeenindajalt vaid tuleb soetada eelmüügist (pilet.ee, mobiiliga, müügipunktist) Ühiskaardile laaditud raha eest ei saa osta Elron üksikpileteid. Ühiskaardile pileti ostmiseks peab sisestama Ühiskaardi numbri. Sõiduõiguse tõendamiseks tuleb rongis olles Ühiskaart esitada klienditeenindajale, kes kontrollib kaardil oleva sõiduõiguse olemasolu või viibutada piletimüügiautomaadi ees. Elron ühispiletit Tallinnaga on võimalik osta ainult Ühiskaardi numbri alusel. Kontrollimisel tuleb esitada Ühiskaart. Isikukoodi alusel ostetud pileteid Elroniga kasutada ei saa.
Kas Ühiskaardile on võimalik laadida raha ja osta 30 päeva pilet üheaegselt?
Jah, Ühiskaardile on võimalik osta 30 päeva pilet ja selle kehtivuse ajal laadida ka raha. Valideerimisel kontrollib süsteem esiteks e-kaardi (1, 3, 5, 30 päeva kaart) olemasolu. Kui see puudub, kontrollitakse raha olemasolu kaardil ja raha puudumisel tuleks osta pilet bussijuhilt või sõidukist väljuda.
Mida teha, kui validaator üldse Ühiskaardile ei reageeri?
Esiteks tuleb kontrollida ühissõiduki teisi validaatoreid, kas nendes on võimalik pilet valideerida. Kui ühissõidukis mitte ükski validaator ei reageeri, siis tuleb sõitjal veast informeerida helistades infotelefonil 611 8000.
Mida peab tegema inimene, kui validaator ütleb, et sõiduõigust ei ole, st raha on otsas või 30 päeva pileti kehtivusaeg lõppenud ja sularaha näiteks kaasas ei ole?
Reisijad saavad laadida mobiiltelefoniga raha transpordikaardile ja seejärel osta kaardile laetud rahaga pileti. Tallinna ja Tartu linnaliinidel saab pileteid osta validaatorist ka kontaktivaba pangakaardiga.
Tallinlastele on ühistransport tasuta. Kui aga siis jääb pilet valideerimata, kas siis tehakse trahv piletita sõidu eest?
Tasuta sõiduõiguse annab tallinlasele isikustatud Ühiskaart, mis tuleb ühistransporti sisenedes validaatoris aktiveerida.
Kui Ühiskaardil olevat tasuta sõidu õigust ei aktiveerita, siis on õigus sõitjat trahvida.